Bij reclame denk je al snel aan adverteren, maar er is meer. Er is een optie die veel voordeliger is en net zo effectief kan zijn. Relatiegeschenken bedrukken, en dan met name kleding! Met kleding zorg je ervoor dat mensen voor jou reclame maken, zonder dat ze zich ervan bewust zijn dat ze als reclamemiddel worden ingezet. Want iets krijgen, daar worden mensen altijd blij van. Een relatiegeschenk is het enige reclamemiddel waar een ontvanger ‘dankjewel’ tegen zegt. Je maakt reclame voor de ontvanger én voor zijn omgeving. Wij vertellen je hoe je kleding precies kunt inzetten voor dit doel.
Medewerkers stimuleren
Een optie is je eigen medewerkers reclame voor je laten maken. Voorzie hen van leuke kleding of accessoires zoals hoodies voor in het weekend. Je geeft een positief signaal af tegenover je medewerkers, maar ook bij hun omgeving blijf je in het geheugen hangen. Je kunt gewone kleding uitdelen, maar ook sportspullen. Daarmee stimuleer je namelijk ook nog eens vitaliteit. Nieuwe sportspullen zijn leuk om te krijgen en wil je meteen gebruiken. Mensen gaan dan dus makkelijker weer hardlopen of naar de sportschool. Je kunt voor iedereen een mooie, sportieve pet bedrukken of een hardlooparmband. Activity trackers zijn helemáál populair om te geven en te krijgen.
Je doelgroep écht bereiken
Je kunt je medewerkers eens verrassen met leuke kleding en accessoires, maar dit kun je ook doen bij je doelgroep. Hier geldt eigenlijk hetzelfde: je maakt reclame door jezelf positief te positioneren bij je doelgroep zelf, maar je zorgt er ook voor dat de omgeving van deze mensen jou te zien krijgt. Kleding zoals hoodies zijn wellicht wat prijzig om aan iedereen weg te geven, maar je kunt wel kleinere accessoires zoals handschoenen voor in de winter of zonnebrillen als zomers geschenk uitdelen. Een goed imago bij je doelgroep én extra exposure. Twee vliegen in één klap!